Uzsākot integrālā koučinga programmu viena no lietām, ko apņemas klients, ir dienasgrāmatas rakstīšana. Tas palīdz atskatīties uz dienā piedzīvoto, atbildot uz konkrētiem jautājumiem, ko klientam esmu sagatavojusi balstoties uz viņa mērķi un vēlamajiem rezultātiem.

Taču arī tad, ja klients nolemj neiet integrālā koučinga ceļu, es iesaku dienasgrāmatu kā praksi, lai pamanītu notiekošo un paternus, kas atkārtojas klienta ikdienā. Tas parasti ir izaicinoši. Īpaši tiem, kuri ar dienasgrāmatas pierakstiem sastopas pirmo reizi. Tādēļ piedāvāju izmantot sekojošu metodi, lai uzsākt rakstīt dienasgrāmatu nebūtu tik mulsinoši un tam būtu arī rezultāts.

Pirmā lieta, ar kuru būtu vērts sākt, ir uzdot sev jautājumu - kas būs mans šīs nedēļas mērķis? Kaut kas neliels, ko vēlies par sevi noskaidrot vai saprast kādēļ kaut kas izdodas vai tieši otrādi - neizdodas. Un pajautā sev - kapēc tas ir svarīgi tieši tagad? Kas notiks, ja šo nesasniegs? Pieraksti šīs lietas, jo tā būs vieta, kur atgriezties, kad šķitīs, ka pazudusi motivācija vai nesaproti kurp tālāk virzīties.

2. Pajautā sev, kas būs tas, ko tu mēģināsi pamanīt vai darīt, lai nonāktu pie Nr.1?

3. Katru dienu veic ierakstu dienasgrāmatā, kur atbildi uz jautājumiem, kas saistīti ar tavu mērķi un nedēļas apņemšanos (izvēlies tos jautājumus, kas šķiet atbilstoši):

  • Kas man šodien izdevās?
  • Ko būtu vērts uzlabot?
  • Kas būtu mana dienas pateicība?
  • Kā es jūtos?
  • Vai ir kādas sakarības ar to, ko es pamanīju un manu mērķi?
  • Kas būtu nākamais mazais solis, lai man izdotos?

4. Nedēļas beigās uztaisi kopsavilkumu. Izlasi uzrakstīto, padomā, kas ir izdevies, kas jāuzlabo, varbūt nepieciešams mainīt sasniedzamos rezultātus. Ko no tā, ko pamanīji šonedēļ tu varētu mainīt, lai mērķis izdotos?

Izdrukā pievienoto failu un izmanto, lai uzsāktu pierakstus. Pielāgo jautājumus, ja nepieciešams. Galvenais - uztver šo viegli, jo ikdienā stresa pietiek un vel vienu rutīnas lietu, kurā neredzi prieku, nav vajadzības uzākt!

Dalīties